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Why We Won't Pay for News

I recently forged my way the myriad of news reports on networks, papers, and web sites and discovered lots of attention-grabbing stories:
  • Reuters had a story about the death of Mickey Rourke’ 18-year-old pet chihuahua.
  • CBS News reported on cart that transforms into a sleeping tent for the homeless.
  • Associated Press told me that Twitter was limiting message length and intending to start testing ways to make money.
  • The New York Times informed me about people walking and running in stairwells as a means of keeping fit.
  • CNN reported that Lance Armstrong’s stolen bicycle had been recovered.
  • The Los Angeles Times reported on a city council candidate criticizing a rival for being defense attorney that represented a client who was accused of shooting a sea lion four years ago.
  • ABC News carried a story on its website about efforts to produce cola containing cow urine in India.
  • MSNBC reported that Starbucks is increasing the products its offers in offers as part of an effort to improve its performance.

Interesting? Yes. Significant? Hardly. Economically valuable enough to get people to pay for the news? Never.

Therein lies the problem. Most news organizations are still stuck in the get-the-attention-of-audiences, entertain-them-with-some-news-in-hopes-they-will-attend-to-serious-news-that advertisers-pay-for mode. They complain about declining audiences and use of news, but they are doing little to add value that makes it worth consumers paying for it themselves or spending time with it.

News as commodity; news for the masses; news that is fleeting; news that doesn’t provide significant intrinsic and extrinsic value will never induce readers, viewers, and listeners to pay for it. We are already paying what it is worth—little or nothing.

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CAN PUBLIC BROADCASTERS HARM COMPETITION AND DIVERSITY?

This is not trick question and it is being increasingly asked as public broadcasters grow larger, offer multiple channels, move into cross-media operations, and increasingly commercialize their operations. The Federal Communications Commission will have to consider that question shortly when it considers the effort of WGBH Education Foundation—operator of WGBH-TV, the highly successful Boston-based public service broadcaster—to purchase the commercial radio station WCRB-FM. WGBH is the top ranked member of the Public Broadcasting Service in the New England and produces about one third of PBS’ programming. It operates a second Boston television station, WGBX-TV, and WGBY in Springfield, Massachusetts. In addition it operates FM radio stations WGBH (Boston), WCAI (Woods Hole), WZAI (Brewster), and WNAN (Nantucket) and is a member of National Public Radio and Public Radio International. It operates two commercial subsidiaries involved in music rights and motion picture production. This mo

Slow down

Estamos na última semana do verão e por aqui o tempo continua bem bom. Claro que não está mais tanto calor como em Agosto, mas ainda consigo andar de camisolas e tops de alças, t-shirts, vestidos e saias. Num ou noutro dia lá precisei de um blazer ou quimono de manhã cedinho ou de noite, mas ainda está calor. E o que é que eu quero com este paleio todo? Não, não é conversa de circunstância vir aqui falar do tempo. Só me chateia um bocado ver imensa gente já cheia de frio e em colecções de outono dos pés à cabeça quando ainda temos muitos dias com máximas perto dos 30º!! Really!!! Eu já dei uma olhada nas novas colecções e já me apetece o frio para vestir-me em layers, cores mais escuras, malhas, mas calma... O chinelo no pé e a sandália ainda estão mais do que permitidos! Porque já andam de botas, camisolas com gola e manga comprida, casacos de couro... se está tanto calor? Estamos em Setembro, ainda está bom tempo, não andem por aí cheias de roupa da nova colecção, qual vitrina da

Why should you have a uniform?

Desde maio que não partilhava um look meu aqui! Oh-Meu-Deus!!!! IMENSO!!! Acho que nunca estive tanto tempo sem publicar por cá os meus outfits, mas a verdade é que não tenho tido tempos mortos para conseguir fotografar. Quando tenho tempo não tenho fotógrafo disponível. Este foi o look que usei no jantar do meu aniversário, há mais de um mês, I know, e é daqueles looks bem simples mas que resultam sempre lindamente. Eu adoro este tipo de combinações. E não podia ser mais apropriado aos últimos meses que têm sido non stop. Confesso que cada vez mais sou adepta de deixar pronta a roupa que vou vestir no dia seguinte antes de dormir. Pensar no que vou vestir antes de sair para o trabalho acaba por me gastar demasiados minutos, ainda não estou bem acordada, tenho o raciocínio lento, noto que perco mais tempo quando na verdade o que eu queria era ainda estar a aproveitar a cama! Não sei se são como eu ou não, mas este tipo de combinações salva-me os dias, ou melhor, uns minutos a ma