Skip to main content

FAIL OFTEN. FAIL EARLY. FAIL CHEAP.

Rapidly evolving technologies and market adjustments have thrust media into states of nearly perpetual alteration that require agile and swift responses to gain benefits and defend the firm from outside forces.

Managers who have been used to stable environments and well conceived plans are often reticent to move to seize opportunities with quick and decisive action based on incomplete information and knowledge. The turbulent contemporary environment, however, require leaders to rapidly evaluate the potential of new communication opportunities and to take risks in a highly uncertain setting.

This is disturbing to managers who are used to employing well developed and elegant strategies that require significant investment and commitment. Declining to test opportunities until a clear roadmap is produced, however, takes away flexibility and the ability to rapidly change with contemporary developments.

While preserving the core activities of media businesses, managers need to simultaneously look for emerging opportunities that can be pursued, communities that can been served, and experiences that can be delivered. It is important to get in quick and inexpensively, to build on small successes, and to abandon initiatives if success proves elusive.

It is better to fail often, fail early, and fail cheap than to avoid risky moves, lose potentially rewarding opportunities, and forgo learning from innovative initiatives.

In the current tumultuous environment, failure has become a form of research and development. Try things; drop those that don't take you somewhere interesting; document what you learn from each unsuccessful initiative; move on to something new. What you learn from unsuccessful efforts is usually more important that what you from success.

The only real failure in the rapidly changing world of media is doing nothing and hoping things will get better on their own,

Popular posts from this blog

CAN PUBLIC BROADCASTERS HARM COMPETITION AND DIVERSITY?

This is not trick question and it is being increasingly asked as public broadcasters grow larger, offer multiple channels, move into cross-media operations, and increasingly commercialize their operations. The Federal Communications Commission will have to consider that question shortly when it considers the effort of WGBH Education Foundation—operator of WGBH-TV, the highly successful Boston-based public service broadcaster—to purchase the commercial radio station WCRB-FM. WGBH is the top ranked member of the Public Broadcasting Service in the New England and produces about one third of PBS’ programming. It operates a second Boston television station, WGBX-TV, and WGBY in Springfield, Massachusetts. In addition it operates FM radio stations WGBH (Boston), WCAI (Woods Hole), WZAI (Brewster), and WNAN (Nantucket) and is a member of National Public Radio and Public Radio International. It operates two commercial subsidiaries involved in music rights and motion picture production. This mo

Slow down

Estamos na última semana do verão e por aqui o tempo continua bem bom. Claro que não está mais tanto calor como em Agosto, mas ainda consigo andar de camisolas e tops de alças, t-shirts, vestidos e saias. Num ou noutro dia lá precisei de um blazer ou quimono de manhã cedinho ou de noite, mas ainda está calor. E o que é que eu quero com este paleio todo? Não, não é conversa de circunstância vir aqui falar do tempo. Só me chateia um bocado ver imensa gente já cheia de frio e em colecções de outono dos pés à cabeça quando ainda temos muitos dias com máximas perto dos 30º!! Really!!! Eu já dei uma olhada nas novas colecções e já me apetece o frio para vestir-me em layers, cores mais escuras, malhas, mas calma... O chinelo no pé e a sandália ainda estão mais do que permitidos! Porque já andam de botas, camisolas com gola e manga comprida, casacos de couro... se está tanto calor? Estamos em Setembro, ainda está bom tempo, não andem por aí cheias de roupa da nova colecção, qual vitrina da

Why should you have a uniform?

Desde maio que não partilhava um look meu aqui! Oh-Meu-Deus!!!! IMENSO!!! Acho que nunca estive tanto tempo sem publicar por cá os meus outfits, mas a verdade é que não tenho tido tempos mortos para conseguir fotografar. Quando tenho tempo não tenho fotógrafo disponível. Este foi o look que usei no jantar do meu aniversário, há mais de um mês, I know, e é daqueles looks bem simples mas que resultam sempre lindamente. Eu adoro este tipo de combinações. E não podia ser mais apropriado aos últimos meses que têm sido non stop. Confesso que cada vez mais sou adepta de deixar pronta a roupa que vou vestir no dia seguinte antes de dormir. Pensar no que vou vestir antes de sair para o trabalho acaba por me gastar demasiados minutos, ainda não estou bem acordada, tenho o raciocínio lento, noto que perco mais tempo quando na verdade o que eu queria era ainda estar a aproveitar a cama! Não sei se são como eu ou não, mas este tipo de combinações salva-me os dias, ou melhor, uns minutos a ma